PRIME analizė

PRIME analizės subtilumai

Rašant mokslinius darbus dažnai tenka susidurti su tokiomis analizėmis kaip: SSGG (SWOT), PEST arba PESTEL. Tačiau pastaruoju metu moksliniuose darbuose vis dažniau pradedama analizuoti ir tirti tam tikras naujienas ir naujas idėjas PRIME analizės pagalba.

PRIME analizė
  • Produktas - idėja turi pasižymėti etiškumu, be to, turi būti nauja (rinkoje) bei unikali ir savita. Tokiu atveju galima atskleisti naujos idėjos galimybes įsiskverbti rinkoje.
  • Resursai - naujai idėjai reikalingi ir tam tikri ištekliai, kurie turi pasižymėti tvarumu bei galimybe kuo mažiau jų panaudoti, gaunant pačią didžiausią naudą.
  • Individas - naujos idėjos įgyvendinimui reikia ir tinkamos komandos su reikiama patirtimi. Be to, reikia tinkamo lyderio, gebančio suvaldyti žmogiškuosius resursus.
  • Rinka - siekiant įvesti naują idėją į rinką, svarbus rinkos dydis, t. y. konkurencija joje, klientų poreikiai bei jų pasirinkimas.
  • Ekonomika - labai svarbu, kad idėja neštų finansinį pelningumą – grąžą ir būtų stabili. Tokiu atveju bus naudinga ne tik idėjos kūrėjams, tačiau taip pat ir jos gavėjams.

Taigi, PRIME analizės kertiniai aspektai: naujos idėjos išskirtinumas; kuo efektyvesnis resursų, skirtų jos įgyvendinimui, panaudojimas; individų, kuriančių ir pristatančių idėją, patirtis bei gebėjimas vadovauti komandai; rinkos poreikių patenkinimas, naujos idėjos ekonominis patikimumas, t. y.: pelningumas, stabilumas ir grąža. Vadinasi, PRIME analizės pagalba galima ne tik sužinoti naujos idėjos privalumus ir gerąsias puses, tačiau taip pat ir klaidas bei kritines puses – viską, ką reikia pakeisti, siekiant tinkamo idėjos įgyvendinimo realybėje.